www.odb.km.ua Відгуки та побажання
КОБЗАРЕНКО А.С. Бібліотека для дітей: нове бачення, нові орієнтири та соціальне партнерство. Хмельницька обласна бібліотека для дітей імені Т. Г. Шевченка
Діти Хмельниччини читають! Приєднуйся!   Читати - це круто!   Читати - престижно!   Читай і будь успішним!   Будь в тренді: читай і знай!   Читають батьки - читають діти!   Читай! Формат не має значення!
    Електронний каталогЗведений електронний каталог БХООб’єднана віртуальна довідкаВіртуальні виставкиБуктрейлери
      Про бібліотеку
      Ресурси бібліотеки
      Проекти та програми
      "Героїв пам’ятаєм імена"
      Бібліотечному фахівцю
      Конкурси для дітей
      Електронна бібліотека
      Веб-уроки
      Здійснення закупівель
      Карта сайту


      Пошук по сайту


       
        Головна » Ресурси бібліотеки » Наші видання » Бібіліотека для дітей: нове бачення, нові орієнтири та соціальне партнерство.
      КОБЗАРЕНКО А.С. Бібліотека для дітей: нове бачення, нові орієнтири та соціальне партнерство.

      Кобзаренко А.С.
      м. Київ

      БІБЛІОТЕКА ДЛЯ ДІТЕЙ: НОВЕ БАЧЕННЯ,
      НОВІ ОРІЄНТИРИ
      ТА СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО

      Шановні колеги!

         З приємністю хочу відзначити, що у нас склалася хороша традиція проведення наших форумів на базі однієї з кращих обласних бібліотек України для дітей. Цю почесну і, разом з тим,  відповідальну місію у цьому році взяла на себе Хмельницька обласна бібліотека для дітей імені Т.Г.Шевченка. Дитячі бібліотеки Хмельниччини мають багату історію, досвід і традиції, вони були ініціаторами багатьох нововведень та починань. Перш за все, хочу згадати і подякувати керівництву області та колективу за ініціювання та будівництво за новим проектом, з новим оформленням спеціалізованого приміщення  для дитячої бібліотеки. А по-друге, за ініціативу створення при сільських бібліотеках кімнат юного читача. У свій час ми приїжджали до вас навчатись і скористатися досвідом. Сьогодні свої традиції ви примножуєте і наповнюєте новим змістом.
         У ході нашої конференції ми матимемо змогу  познайомитися з  інноваційною діяльністю бібліотек області для дітей і обговорити ключові проблеми розвитку дитячих бібліотек України на сучасному етапі, спільно їх проаналізувати та зробити  прогноз на майбутнє.

         За останній період ми стали свідками того, як змінюються  можливості бібліотек, їхнє місце і роль в культурному, науковому, освітньому розвитку суспільства. Дитяча бібліотека стала сучасним інформаційним, освітнім, дозвіллєвим центром, який інтенсивно  розвивається. Бібліотеки для дітей активно опановують інформаційні технології, впроваджують інновації, програмну діяльність, змінюють пріоритети, розширюють соціальне партнерство. Йде процес удосконалення традиційного на набутому досвіді та засвоєння всього нового, прогресивного. Проаналізувавши роботу дитячих бібліотек України за минулий рік, можна сказати, що  багато чого усім нам вдалося зробити, реалізувати цілі, які ставили на минулорічній конференції, але, разом з тим,  є низка проблем,  які потребують подальшого вирішення.
         Хочу акцентувати вашу увагу на ключових питаннях, так би мовити трьох китах нашої діяльності:

      1.  Підтримка і розвиток дитячого читання у співпраці з соціальними партнерами;
      2. 
      Впровадження новітніх технологій, забезпечення вільного доступу до інформаційних ресурсів бібліотек і Інтернет;
      3. 
      Науково-методичне забезпечення діяльності дитячих бібліотек.

         У вирішенні першого питання  бібліотеки  зосереджують свою роботу на інноваційних підходах до традиційних  форм  індивідуальної та масової роботи, на формуванні читацької культури через популяризацію кращої дитячої літератури, на ствердженні патріотичних, високих морально-етичних принципів.
         Основою цієї роботи  стала розробка і реалізація національних, регіональних, авторських проектів і програм, що базується на соціальному партнерстві з різними установами і організаціями. Адже сьогодні дитяча бібліотека – це саме той заклад, який об'єднує інтереси широких громадських мас, спільно вирішуючи проблеми бібліотеки, дитячого читання, і, разом з тим, соціальні проблеми, і має репутацію надійного, відповідального партнера. Серед партнерів дитячих бібліотек – законодавчі і виконавчі органи влади, інформаційні та видавничі організації, органи культури й освіти, релігійні общини і конфесії, освітні та позашкільні заклади, культурні центри зарубіжних країн, громадські організації і рухи, бізнес-структури, асоціації, опікунські ради, волонтерські корпуси, спонсори та меценати, бібліотеки різних відомств та засоби масової інформації.
         Найбільш резонансним став національний проект Україна читає дітям”, започаткований Національною бібліотекою України для дітей у партнерстві з газетою “Комсомольская правда в Украине”. Його презентація пройшла у прес-центрі газети “Комсомольская правда в Украине”, уході якої відбулося перше читання: народна артистка України Р.С. Недашківська читала балади Т.Г. Шевченка та вибрані твори Лесі Українки. Протягом року проведено низку зустрічей дітей з відомими людьми, серед яких – письменники Леся Воронина, Зірка Мензатюк, Сергій Іванюк, Андрій Курков, Євгенія Пірог, Євген Білоусов, Олександр Дерманський, президент благодійного фонду “Обдаровані діти – майбутнє України” Влада Прокаєва, співачка Міка Ньютон, продюсер Тимофій Нагорний, гімнастка Ганна Безсонова. Вони читали вголос улюблені твори у бібліотеці, школах-інтернатах, гімназіях, дитячих будинках, будинках сімейного типу, дитячих садках.
         Приємно відзначити, що до реалізації цього проекту активно долучилися обласні, міські, районні дитячі бібліотеки Рівненської, Хмельницької, Львівської, Житомирської, Запорізької, Черкаської, Чернівецької, Миколаївської областей. Як приклад наведу активну роботу бібліотек Кіровоградщини. З початку року  відбулося більше 20 зустрічей з  відомими людьми міста в обласній бібліотеці для дітей,  у дитячих бібліотеках-філіях  міської ЦБС. Такі зустрічі були організовані  у  Голованівській, Устинівській, Бобринецькій, Компаніївській та інших районних бібліотеках для дітей Кіровоградщини.
         Втішним є те, що цей проект дає можливість бібліотекам залучити якомога більше дітей до книги, читання, бібліотеки, а також розширити коло соціальних партнерів, серед яких – впливові та відомі люди міста, області, держави. Тому і надалі ми будемо продовжувати цей проект,  щоб спільними зусиллями  вирішувати проблему підвищення престижу читання дітей.
         Ще одним важливим заходом минулого року, який ми спрямовували на утвердження національної свідомості, формування почуття патріотизму,  вивчення рідної мови та творчості Т.Г.Шевченка було проведення Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості “У вінок Кобзаря ми вплітаємо майбутнє”  за сприяння Міністерства культури України. Позитивним моментом цього конкурсу стала участь сільських дітей (зокрема, сіл Нові Бросківці – Чернігівської, Збір – Івано-Франківської, Чорна Кам'янка – Черкаської, Мала Данилівна – Харківської, Бездрик – Сумської, Великі Чорнокінці – Тернопільської областей), які в більшості і стали переможцями.  Можливо, для когось з юних талантів, вихованих сільським бібліотекарем, це стане своєрідним поштовхом для подальшої творчості.
         Перспективу в роботі дитячих бібліотек ми вбачаємо і у спільних проектах з видавництвами, редакціями періодичних видань. Зокрема, Національною бібліотекою України для дітей у журналі “Шкільна бібліотека” започатковано постійнодіючу рубрику “Книга творить дива”, в якій публікуються матеріали з популяризації книги і читання.  З вересня 2011 року спільно з видавничо-рекламною фірмою “Коректа” НБУ для дітей розпочинає новий проект Сьогодні читання – завтра доля”. Ідея проекту – формування юної плеяди журналістів, письменників, перекладачів, видавців, художників-ілюстраторів з обдарованих читачів-дітей бібліотеки.  Проект передбачає спілкування з авторами, знайомство з новими книгами видавництва, проведення конкурсів “Літературні переклади”, “Оповідання з шкільного життя”, “Юний ілюстратор”, майстер-класів у рамках “Школи успіху”.
         Назву ще один новий партнерський проект –Форум “Криза читання: вихід є!”,ініціатором якого є президент Благодійного фонду “Обдаровані діти – майбутнє України” Влада Прокаєва. Цей проект підтримало Міністерство культури України. Наша бібліотека та колеги з Державної бібліотеки України для юнацтва увійшли до складу робочої групи з організації та проведення заходів Форуму. Відбулося два засідання групи, вироблено план дій і у вересні передбачається провести прес-конференцію, на якій проголосити ініціативу, мету, завдання Форуму та закликати зацікавлені установи та організації долучатися до вирішення цієї проблеми. Результатом проведених заходів Форуму буде звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України про затвердження Національної програми з популяризації читання.
         Для утвердження позитивного іміджу бібліотек,  авторитету серед владних структур, поширення їх впливу на громадськість важливу роль відіграють обласні комплексно-цільові програми, акції, проекти. Як показала практика, саме робота у рамках програм допомагає відмовитися від одноразових незначних заходів, впроваджувати нові інтерактивні форми роботи з читачами-дітьми, розширювати коло соціального партнерства.  Творчо та плідно реалізуються програми у роботі Хмельницької, Львівської, Херсонської, Луганської  обласних бібліотек для дітей та ЦБС для дітей м. Сімферополя.
        Досить цікаво і ефективно діє програма “Бібліотека + школа + сім'я = успіх” в Житомирській ОДБ, спрямована на об'єднання  зусиль бібліотечних, освітніх працівників, батьків, клубу сімейного спілкування “Сім'я і книга”. В рамках програми були проведені  інтелектуальна сімейна гра “Знавці творів українських письменників”, номінація улюбленої книги “Книга-симпатія”, день сімейного відпочинку і волонтерська акція “Весь дорослий Житомир читає дітям”.
         Заслуговує на увагу цільова-комплексна програма Через маленьку книгу –у великий світ”Рівненської ОДБ. Ця програма реалізується у тісній співпраці з Рівненським спеціалізованим дошкільним дитячим будинком, дошкільним навчальним закладом компенсуючого типу, навчально-реабілітаційним центром.
         Дієвим засобом залучення  дітей до книги, створення нового образу бібліотеки, підвищення рівня загальної культурної компетенції є співпраця дитячих бібліотек із засобами масової інформації. Великою перевагою такого партнерства є можливість спілкуватися з широкою аудиторією, в тому числі і тією, яка не відвідує бібліотеку, тобто, це – можливість залучення потенційних користувачів. Наведу лише кілька прикладів довгострокової співпраці бібліотек зі ЗМІ. Так, Чернігівська обласна бібліотека для дітейна обласному телебаченні веде щомісячну рубрику “Почитаймо разом”, а на обласному радіо – спеціальні дитячі передачі “Світличка” та “Вечірній урок”; продовжується плідна співпраця Дніпропетровської обласної бібліотеки для дітей з дитячою студією “Вместе” обласного телебачення, на обласному радіо у програмі “Дитячий майданчик” працівники бібліотеки розповідають як про сучасну, так і про класичну літературу; активно пропагують читання бібліотекарі Черкаської обласної бібліотеки для дітей у передачах телестудії “Рось”, на обласному радіо та на шпальтах обласної дитячої газети “Новачок”; засідання клубу цікавих зустрічей “Спілкування”,  клубу сімейного читання “Джерела” Сімферопольскої центральної міської бібліотеки для дітей висвітлювалися на місцевих каналах телебачення “Крим” та “Куранти”.
         Сучасні реалії дитячих бібліотек уже такі, що дозволяють застосовувати нові інтерактивні інноваційні форми роботи, серед яких: віртуальні мандрівки, медіа-подорожі, онлайнові прес-конфереції, відеомости. Одна із останніх інновацій Херсонської ОДБ – читацька відео-конференція  (у СКАЙПІ). Підлітки – члени англійського клубу бібліотеки спілкувалися з ровесниками – читачами окружної дитячої бібліотеки штату Пенсільванія (США). Предметом обговорення стала книга Стефані Майєр “Сутінки”.  Дніпропетровська ОДБ провела відеоміст з обласною бібліотекою для дітей та юнацтва м. Єкатеринбурга. Пряме включення дозволило читачам побачити церемонію вручення премії сучасним талановитим дитячим письменникам, серед яких був і дніпропетровський автор, частий гість бібліотеки  Юрій Лигун. А увазі читачів Хмельниччини були представлені: відео-презентація “Об'єднані натхненням” про творчість подільських письменників, книжковий відеоміст  “Видавництво “Теза” – обласна бібліотека для дітей ім. Т.Г. Шевченка”, на якому читачі познайомилися з усією книжковою палітрою видавництва, а також прем'єра інтерактивних аудіокниг “Від книги – до розваги”.
         Сьогоднішня ситуація у суспільстві, що характеризується соціально-економічною нестабільністю, напруженим ритмом життя,  є потужними стресовими факторами і для дорослої людини, не кажучи вже про дитину і підлітка.  Брак досвіду і знань, потрібних дитині для успішної соціальної адаптації, дуже часто веде до невірного сприйняття життєвих реалій. Допомогти підліткам пристосуватися до нових умов життя, знайти вихід зі складної ситуації – одне із завдань дитячої бібліотеки. Адже, на наш погляд, найбільш придатним  місцем для виконання цієї функції є саме дитяча бібліотека у силу своє доступності, неавторитарності, наявності необхідної літератури та бажання працівників бути корисними і потрібними  читачам. Тому в останні роки є тенденція до організації психологічної служби у дитячих бібліотеках. Але на сьогодні лише в чотирьох бібліотеках для дітей є психологи. Це Львівська ОДБ, де реалізується психолого-бібліотерапевтичний проект “Швидка психологічна допомога”; Дніпропетровська ОДБ, в якій діє літературно-психологічна вітальня “Книжкове товариство сучасних читачів-дівчаток”; Національна бібліотека України для дітей, у якій працює психологічна служба “Психолог у бібліотеці”; у Кримській республіканській бібліотеці працює бібліотечний психолог. В їхній роботі – проведення індивідуальних бесід та консультацій,  групових занять, психологічних тестів тощо. Психологи у бібліотеках працюють з дітьми усіх вікових категорій, батьками, педагогами та ін..
         Міграційні процеси, зміни в етнічному складі держави, на жаль, породжують прояви ксенофобії у підлітковому і молодіжному середовищі. У просвітницькій і превентивній роботі з протидії ксенофобії серед дітей та молоді важливу роль відіграють бібліотеки як простір постійного спілкування між представниками різних національних та етнічних груп. У минулому році Національна бібліотека України для дітей за фінансової підтримки Міністерства культури і туризму України спільно з Конгресом національних громад України, Радою національних товариств України провела Молодіжний форум “Етнотолерантність як формат комунікації сучасної молоді у протидії ксенофобії”. Соціальними партнерами проведення Форуму були представники: Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Державного комітету України у справах національностей та релігій, Дитячого фонду України, Міжнародної організації з міграції в Україні. Головною цільовою групою Форуму була молодь та підлітки як аудиторія, найбільше схильна до впливу, але, у той же час,  найбільш активна в нашому суспільстві. У рамках Форуму відбулося багато заходів, серед яких: дискусійне засідання “Ксенофобія у молодіжному середовищі: від вивчення до протидії”, презентація фотовиставки “Афроукраїнці” американського журналіста, виставка творчих робіт “Руки творять дива, якщо серце сповнене добра”, майстер-класи “Жива бібліотека “Ініціативи Розмаїття”, “Адаптація іноземних студентів в освітній простір України”, етнокалейдоскоп “Паралелі духовних культур”.
         Значних зусиль докладає Донецька ОДБ до виховання в юних донеччан  толерантності і поваги до громадян інших країн, національностей, релігійних поглядів. Спільно з Товариством польської культури Донбасу, Культурною Асоціацією “Новий Акрополь” за підтримки головного управління взаємодії з громадськістю та у справах національностей і релігій обласної державної адміністрації був проведений Міжнародний польсько-український літературний бал для школярів 5-6 класів загальноосвітніх шкіл м. Донецька, який став помітною подією у житті міста.

         Підсумовуючи сказане, хочу наголосити, що не всім  бібліотекам сьогодні вдається творчо, комплексно підходити до вирішення проблем читання. Є бібліотеки, які працюють по-старому, застосовують у своїй роботі одноманітні форми і методи. Якщо бібліотека працює у своєму замкнутому просторі, про неї не знають у місті, то і перспектив у неї мало. Не мені вам розповідати, що сьогодні бібліотеки для дорослих розпочали активне обслуговування дітей, а ми, зі свого боку, що, будемо просто спостерігачами? Чи будемо активно відстоювати свого користувача, на ділі доводити переваги дитячої бібліотеки.

         Результати досліджень, які проводять дитячі бібліотеки країни, доводять, що сьогодні юний читач – це якісно новий тип читача. Нині до нас у бібліотеку прийшло “веб-покоління”, “покоління Інтернету”.  Щоб стати для них необхідними і привернути  увагу до бібліотеки, книги і читання, ми маємо постійно вдосконалювати традиційні форми роботи та впроваджувати нові послуги на основі інформаційних технологій.
         Дитяча бібліотека як бібліотека майбутнього і бібліотека для нового покоління повинна надавати дітям широкі можливості вільно працювати з сучасними технологіями, створюючи не тільки оперативний доступ до різноманітної інформації, але й систематизувати її, робити більш зручною, корисною і безпечною (що і відрізняє дитячу бібліотеку від інших інформаційних  установ). Стрімкий розвиток інформаційних технологій поклав початок сміливим інноваційним проектам, новим підходам до розв'язання актуальних питань обслуговування користувачів в дитячих бібліотеках України.
         Значною подією бібліотечної громадськості України стала участь бібліотек у Ярмарку інноваційних бібліотечних послуг та електронного врядування, організованого Програмою “Бібліоміст” у партнерстві з Міністерством культури України, Українською бібліотечною асоціацією та Програмою сприяння Парламенту України. Метою Ярмарку було представлення широкій громадськості інноваційних послуг, які публічні бібліотеки надають місцевим громадам, використовуючи Інтернет та інформаційні технології. Приємно відзначити, що серед 40 учасників Ярмарку  свої  інноваційні проекти презентували дитяча бібліотека ім. В.Н. Орлова м. Сімферополя (проект “Незабутні уроки Бібліознайка”), Херсонська обласна бібліотека для дітей (проект “Бібліо-ТВ”). А переможцями Конкурсу на кращу інноваційну  бібліотечну послугу стали Львівська обласна бібліотека для дітей (проект “Навчально-бібліотерапевтичний центр “Ковчег”), Миколаївська обласна бібліотека для дітей (проект “Туристична Миколаївщина запрошує”). За напрямом “Інноваційні проекти бібліотек у сфері впровадження та використання електронних ресурсів” переміг корпоративний проект Національної бібліотеки України для дітей “Віртуальна бібліографічна довідка: об'єднана довідкова служба бібліотек України”.
         Ще однією інновацією для дитячих бібліотек стало створення блогів. Це прості і зручні інструменти комунікації, скориставшись якими ми можемо рекламувати свою бібліотеку, інтерактивно спілкуватися з користувачами, покращити систему обслуговування читачів.Важливою специфікою блогу є зворотний зв'язок. Діти можуть висловити свою думку щодо публікацій, поділитися своїми враженнями та розповісти про те, що важливо для них. Блоги – це також одна з форм розширення інформаційного обслуговування віддалених користувачів. Зараз у дитячих бібліотеках створено 18  колективних і персональнихблогів: “НБУшка”, “Маленький читайлик”, “Психолог у бібліотеці”, “Бісеринка” (НБУ для дітей); “Бібліотека міста N” (Миколаївської центральної бібліотеки для дітей); “Бібліотечна планета” (бібліотеки-філіалу № 12 ЦБС для дітей м. Запоріжжя);  “BOOKитека” (БУКИТЕКА) (дитяча бібліотека-філія № 5 ЦБС для дітей м.Миколаєва); “Я – читайка” (бібліотеки “Дружба народів” м.Севастополя); “Бібліородзинки” (фотоблог Львівської обласної бібліотеки для дітей) та інші.
         Бібліотеки для дітей продовжують створювати і розвивати власні сайти. Сьогодні 36 бібліотек для дітей мають веб-сайти, на сторінках яких юні користувачі можуть знайти інформацію про події, що відбуваються в державі, взяти участь у читацьких конкурсах, познайомитися з творчістю своїх ровесників, знайти інформацію про навчальні заклади, отримати вільний доступ до електронних ресурсів бібліотеки, а також віртуальну довідку.
         Швидке зростання популярності соціальних мереж відкриває перед дитячими бібліотеками нові можливості у спілкуванні з користувачами-дітьми. “ФЕЙСБУК”, “В КОНТАКТЕ” – це найбільш популярні сайти соціальних мереж, на яких діти і підлітки  спілкуються в режимі он-лайн. Тому ми можемо використовувати їх у віртуальному спілкуванні зі своїми користувачами, розміщуючи для них різну інформацію про бібліотеку, її можливості і послуги,  інтерактивні бібліотечні заходи, відеоконкурси, відеофільми – екскурсії по бібліотеці тощо.   
         Ще одне глобальне питання, яке я хочу підняти на нашій конференції – це організаційно-методичне забезпечення функціонування та збереження мережі дитячих бібліотек України. Адже останнім часом намітилися процеси, що можуть кардинально змінити мережу бібліотек для дітей. Органи державної влади та місцевого самоврядування намагаються зменшувати видатки на утримання бюджетних установ шляхом оптимізації останніх. У свідомості багатьох управлінців поняття оптимізації асоціюється виключно зі скороченням. Є випадки об'єднання бібліотек для дітей та для юнацтва з бібліотеками для дорослих на рівні районів і міст. Майже всі відомі випадки такої “оптимізації”відбуваються з порушенням законодавства та порушенням прав дитини на вільний доступ до інформації. Відповідно до ст. 22 Закону України “Про культуру”, який набрав чинності 12 січня цього року, існуючі заклади культури автоматично включені до базової мережі. А їх виключення з базової мережі можливе лише за погодженням з Міністерством культури України. В іншому разі реорганізація бібліотек для дітей є незаконною та може бути оскаржена як органами прокуратури, так і в судовому порядку.
         Зі свого боку Національна бібліотека України для дітей як методичний центр для дитячих бібліотек країни, сприяє правовому забезпеченню функціонування бібліотек, готуючи проекти документів. Зокрема, були підготовлені та подані Міністерству культури України Типове положення про обласну бібліотеку для дітей, Примірні структура та примірні штатні нормативи обласної бібліотеки для дітей. Проект останнього документа було виставлено для громадського обговорення на сайті Міністерства культури України. Але, хочу наголосити, проект, поданий нашою бібліотекою, значно різнився з тим, який було виставлено на сайті. Тому ми терміново надіслали вам лист, в якому я зверталася з проханням до кожного директора обов'язково надати свої аргументовані пропозиції до Міністерства культури України щодо кількості штатних одиниць у відділах обслуговування, відділі естетичного виховання, відділі організації дозвілля для того, щоб спільно лобіювати наші інтереси заради якісного функціонування обласних бібліотек для дітей як головних науково-методичних центрів регіону.
         Головними аспектами науково-методичної діяльності обласних бібліотек для дітей  є пошук шляхів удосконалення і оновлення бібліотечної роботи з дітьми в області, підвищення професійної майстерності бібліотечних працівників, що обслуговують дітей, поширення нових методик, цікавого досвіду на основі видавничої діяльності.
         Нестандартно, інноваційно обласними бібліотеками для дітей вирішувалися питання підвищення кваліфікації різних категорій бібліотечних працівників. В арсеналі роботи методичних служб – творчі лабораторії, клуби, тренінг-центри бібліотечних працівників, стажування, ділові ігри, бібліотечні ліцеї, районні та обласні аукціони інновацій, міжрайонні бібліоспаринги, школи професійного зростання, школи ділового спілкування,  ярмарки творчих ідей, ділові ігри  та ін. Наприклад, на базі Чернігівської ОДБ цікаво проходять  заняття обласного клубу спілкування “Діалог” для працівників відділів обслуговування 5-9 класів дитячих бібліотек області. Під час семінару-тренінгу “Модернізація бібліотечного обслуговування: креативний підхід до дитячого читання” для завідуючих районними та міськими бібліотеками  для дітей Житомирської області розглядалися питання ролі та місця дитячого читання у сучасному соціокультурному середовищі, підвищення суспільного іміджу дитячої бібліотеки шляхом розвитку партнерських відносин. Особливо цікаво у цьому напрямку працює Львівська ОДБ. Як і в попередні роки, для дитячих бібліотекарів області діяла Літня бібліотечна школа”, а такожзначним попитом користувалися послуги виїзного “Коледжу наколесах”. Було здійснено 8 виїздів на замовленнярайонних та сільських бібліотек.
         Питання функціонування бібліотек, у тому числі дитячих, знаходиться у полі зору вищих організацій. Зокрема, на розгляд колегії управління культури і туризму Волинської облдержадміністрації виносилися питання про підсумки роботи закладів культури у 2010 році та завдання щодо розвитку галузі, про роботу установ культури і туризму Рожищенського району за результатами комплексного обстеження; Кримська республіканська бібліотека готувала на розгляд об'єднаної науково-методичної ради республіканських бібліотек питання “Інновації у дитячих бібліотеках АР Крим”,  на розгляд колегії Міністерства культури і мистецтв АР Крим готувались питання діяльності дитячих бібліотек.
         Багатоплановою на сьогодні є і видавнича діяльність  бібліотек, яка вирізняється жанрово-тематичною різноманітністю, інформаційним наповненням, специфікою подачі матеріалу та привабливістю. Зокрема, Черкаська ОДБ випускає серію посібників “Запозичимо у колег – запровадимо в себе”, “Здобутки дитячих бібліотек області”, “Бібліотеки у правовому полі”, Тернопільська – методичні поради “Літні читання школярів 2010”, “Щоб світилася добром і щастям”; Луганська – видання з історії державних бібліотек для дітей області “Бібліотека – наш спільний дім”. Це лише кілька прикладів, але щорічно кожна обласна бібліотека для дітей видає, у середньому, 10-15 нових назв методико-бібліографічних матеріалів, сценаріїв масових заходів, консультативно-методичних матеріалів, інформаційних бюлетенів. Значна частина видань присвячується відзначенню ювілейних дат і пам'ятних подій в історії нашої країни, популяризації традицій і звичаїв українського народу, творчості письменників, письменників-земляків .
         Шановні колеги!
         Як бачимо, діяльність бібліотек України для дітей різнопланова і багатогранна. Ми вирішуємо комплекс наших завдань, враховуючи інтереси користувачів. Адже беззаперечним є постулат, що бібліотеки існують заради Читача. У центрі нашої з вами уваги – читач-дитина з його віковими і психологічними  особливостями. Ми і надалі будемо використовувати всі ресурси оновлення інфраструктури дитячих бібліотек, впроваджувати інновації, розширювати соціальне партнерство для ефективного використання бібліотеки новим поколінням дітей. Головними принципами нашої діяльності є і залишатимуться доступність, відкритість, мобільність та здатність до трансформації.
         І на завершення  хочу побажати всім, щоб завжди нас супроводжували віра у власні сили, надія на творчу перспективу та любов користувачів-дітей.  
         Дякую за увагу.


      • 4
      • 3
      • 2
      • 1
      • 2222
      • АРТ територія111
      • Дошкільнятам2

      БЛОГИ БІБЛІОТЕКИ

      Шановний читачу! Давай разом визначимо рейтинг книг "Весна - 2017". Яка книга, на твою думку, найцікавіша:
      Саллі Грін “Напівзагублений ”
      Джоан Роулінг “Гаррі Поттер и Прокляте дитя”
      Наталія Щерба “Лунастри”
      Саша Кочубей “Сім нескладух говорухи”
      Оксана Радушинська “Коли сонце було стозрячим. Амулет волхва”
      Наталка Малетич “Щоденник Ельфа”
      Ульф Старк “Диваки і зануди”
      Роальд Дал “Відьми”







      Яндекс.Метрика
      © ХОБ для дітей ім. Шевченка. , 2010-2017 г.
         Офіційний сайт
      29001, Україна, м. Хмельницький, вул. Свободи 51.
      www.odb.km.ua            mail@odb.km.ua
      Копіювання інформації можливе тільки за наявності згоди
      адміністратора, а також активного посилання на сайт.
      створення
      сайту
      Студія Спектр