www.odb.km.ua Відгуки та побажання
КРАСНОЖОН В.М. Електронні ресурси Національної бібліотеки України для дітей: нова модель розвитку. Хмельницька обласна бібліотека для дітей імені Т. Г. Шевченка
Діти Хмельниччини читають! Приєднуйся!   Читати - це круто!   Читати - престижно!   Читай і будь успішним!   Будь в тренді: читай і знай!   Читають батьки - читають діти!   Читай! Формат не має значення!
    Електронний каталогЗведений електронний каталог БХООб’єднана віртуальна довідкаВіртуальні виставкиБуктрейлери
      Про бібліотеку
      Ресурси бібліотеки
      Проекти та програми
      "Героїв пам’ятаєм імена"
      Бібліотечному фахівцю
      Конкурси для дітей
      Електронна бібліотека
      Веб-уроки
      Здійснення закупівель
      Карта сайту


      Пошук по сайту


       
        Головна » Ресурси бібліотеки » Наші видання » Бібіліотека для дітей: нове бачення, нові орієнтири та соціальне партнерство.
      КРАСНОЖОН В.М. Електронні ресурси Національної бібліотеки України для дітей: нова модель розвитку.

      Красножон В.М.
      м. Київ

      Електронні ресурси Національної
      бібліотеки України для дітей:
      нова модель розвитку

         Сучасні бібліотеки для дітей, щоб бути затребуваними користувачами, повинні постійно змінюватися, модернізуватися, надавати свої послуги на якісно новому рівні. Життєдіяльність бібліотеки змінюється за рахунок стрімкої появи нових технологій, виробничих процесів і зростаючого масштабу видозмін бібліотечної діяльності. Інформатизація бібліотек сьогодні означає, що вони змінюють свою комунікаційну сутність: виходять з документальної і стають елементом електронної комунікації. Саме тому створення електронних інформаційних ресурсів має тенденцію до розвитку, вони стають своєрідною перепусткою в інформаційне суспільство. Долаючи цифровий розрив в інформаційному просторі, ця робота супроводжується появою нових ідей, розвитком інноваційних проектів, спрямованих на вільний та рівний доступ до інформації, кінцевою метою якого є більш високий та якісний рівень обслуговування користувачів різних вікових категорій.
         Слід зазначити, що бібліотеки для дітей не лише показують прагнення до виживання в період економічних змін та тенденції до оптимізації, а й постійно демонструють результати інноваційного розвитку. Так, за останні роки розширилося використання в дитячих бібліотеках можливостей інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ): зростаючими темпами бібліотеки підключаються до Інтернету, створюють власні сайти, блоги та інтерактивні продукти, впроваджують корпоративні проекти, організовують навчальні Інтернет-центри, популяризують матеріали на допомогу навчальному процесу та самоосвіті, розповсюджують краєзнавчі ресурси та вчать дітей основам інформаційної культури.
         Одне з найважливіших питань, що вирішує бібліотечне співтовариство сьогодні, є взаємодія бібліотек з метою створення єдиного інформаційного простору та надання доступу до спільних інформаційних ресурсів.
         У контексті сучасних тенденцій розвитку корпоративної взаємодії у 2010 р. НБУ для дітей стала ініціатором проекту “Корпоративний розпис статей з періодичних видань” (“КОРДБА”). Його основна мета – удосконалення процесу аналітичного розпису статей з періодичних видань на основі розподілу джерел розпису та обміну записами між бібліотеками для дітей. Проект реалізує наступні завдання: створення зведеної бази даних статей, що представлена на сайті НБУ для дітей, організацію доступу бібліотек-учасниць проекту для запозичення записів до власних електронних каталогів, надання користувачам можливості пошуку документів за відомими даними, необхідною тематикою чи фактами.
         На сьогодні корпорація – це добровільне об'єднання 14 бібліотек, що працюють у програмному забезпеченні “Марк-SQL”. Учасниками проекту стали НБУ для дітей, Волинська, Дніпропетровська, Житомирська, Львівська, Рівненська, Сумська, Херсонська, Полтавська, Черкаська, Чернігівська, Чернівецька обласні бібліотеки для дітей і центральна міська бібліотека для дітей м. Києва та м. Дніпропетровська. З лютого 2011 р. НБУ для дітей спільно з передплатним агентством ТОВ “Інформаційна Служба Світу” проводить значну робота зі створення конверторабібліографічних записів,  якийдозволить бібліотекам, що працюють з іншими АІБС, долучитися до проекту. Ми вдячні за допомогу у тестуванні конвертору фахівцям Миколаївської ОДБ та Кримської республіканської бібліотеки для дітей.
         За умовами проекту згідно з розподілом кожна бібліотека розписує 5-8 назв періодичних видань, дотримуючись діючих стандартів бібліографічного опису та уніфікованих підходів до методики індексування документів. Зміст документів розкривається за допомогою предметних рубрик тезауруса, розробленого НБУ для дітей та апробованого вже протягом 17 років. Кожна з бібліотек передплачує, в середньому, від 50 до 120 назв періодичних видань, з яких до зведеного списку для розпису включено 101 джерело. Це як дитячі видання, так і фахова періодика для вчителів, вихователів та бібліотекарів. Бібліотеки-учасниці гарантують першочерговий розпис та вчасну передачу визначених джерел інформації. Навіть при частковому використанні можливостей корпорації бібліотека-учасниця отримує значний економічний ефект.
         НБУ для дітей як адміністратор проекту відповідає за своєчасне вивантаження та приєднання до бази даних записів, надісланих бібліотеками, здійснює генеральне редагування документів, надає методичні консультації, веде з учасниками проекту постійне віртуальне спілкування. Індивідуальне листування з бібліографами, відповідальними за участь бібліотеки в проекті, допомагає зконцентрувати увагу на помилках, щоб не допускати їх у подальшому, роз'яснювати різні аспекти розкриття документів. Щомісячно підводяться підсумки спільної діяльності: підраховуються кількісні показники, окреслюються проблемні  питання  для  подальшого  покращення    роботи   проекту.  Ці   кроки координаторів спрямовані на досягнення основної мети – взаємодії партнерів, що несуть рівну відповідальність за інформаційний ресурс, який створюється, адже тільки спільними зусиллями можна отримати бажаний позитивний результат проведеної роботи.
         Інформація про проект представлена на сайті НБУ для дітей в розділі “Навігатор методиста” (http:// www.chl.kiev.ua/default.aspx?id=5501). Це інформаційний ресурс, де можна отримати повну інформацію про діяльність і розвиток проекту.
         Завдяки реалізації проекту ми переконалися, що Інтернет-технології – інструмент, який дозволив бібліотекам вийти на якісно новий рівень обробки та представлення інформації користувачам.
         Сьогодні весь світ опікується проблемою безпечного веб-простору. Ніхто не може заперечити, що на сучасному етапі розвитку суспільства  це питання  постало особливо гостро. Адже кожного року аудиторія користувачів Інтернету дедалі розширюється, і її переважну частину становить молоде покоління – діти та підлітки, які повністю не усвідомлюють загрозу, яка може чекати на них у віртуальному просторі, де крім корисної інформації дуже багато некоректних матеріалів, що породжують агресію, жорстокість, розбещеність тощо. Тому зараз, щоб захистити наших дітей від небезпеки в он-лайн-світі, активно розробляються і поширюються  різноманітні заходи. Цю тему порушують ряд організацій. Насамперед, це компанія Майкрософт, на сайті якої є розділ “Безпека дітей в Інтернеті”. Активно поширює інформацію щодо правил безпечного користування мережею Інтернет серед дорослих та дітей портал Онляндія. Он-лайн-безпеці присвячена соціальна програма “Київстар “Безпека дітей у мобільному Інтернеті”, метою якої є стимулювання до навчання дітей правильному й безпечному використанню Інтернету, привернення уваги громадськості до шляхів вирішення цієї проблеми, популяризація “білого списку” Інтернет-сайтів, що є безпечними та корисними для дітей.
         До цієї роботи, звісно, повинні долучатись і дитячі бібліотеки. Тож  ефективною формою взаємодії бібліотек для дітей стала спільна робота над корпоративним проектом “Кращі Інтернет-ресурси від Української асоціації працівників бібліотек для дітей”. За ініціативи НБУ для дітей цей корпоративний проект почав діяти з IV кварталу 2010 року. У цьому проекті беруть участь працівники НБУ для дітей, Донецької, Житомирської, Кіровоградської, Львівської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернігівської обласних бібліотек для дітей, центральної міської бібліотеки для дітей м. Дніпропетровська, центральної міської бібліотеки для дітей м. Миколаєва, Кримської республіканської бібліотеки для дітей.
         Основна мета проекту – забезпечення доступу користувача-дитини до об'єктивної та всебічної інформації про світ в доступній і безпечній для нього формі та реалізація міжнародних вимог інформаційної безпеки і гуманістичної спрямованості електронних продуктів, доступних дітям.
         Проект представлено двома інформаційними блоками: Кращі Інтернет-ресурси для дітей та Кращі Інтернет-ресурси для дорослих. До вебліографічного списку увійшли ретельно відібрані і перевірені джерела різноманітної тематики українською та російською мовами. До кожного джерела інформації подається назва сайту або певний розділ, його електронна адреса, коротка анотація, цільове призначення та мова ресурсу. Матеріал для користувачів-дітейзгрупованийу 17 розділах, що охоплюють різні галузі знань. А саме: Природа, Техніка та винаходи,  Країни та континенти, Спорт, Історія, Держава та право, Хобі та дозвілля, Міфологія та релігія, Література та фольклор, Мистецтво, Етика, Науки, Основи здоров'я, Комп'ютери та Інтернет, Мови світу, Енциклопедії.
         У списку для дорослих, що охоплює коло питань, пов'язаних із захистом здоров'я і прав дітей, з їхнім навчанням і вихованням, представлено 7 розділів: Законодавчі матеріали з питань охорони материнства і дитинства, Здоров'я дитини, Дитяча психологія та виховання, Діти з особливими потребами, Вчителю-предметнику, Позакласна та позашкільна робота, Читання.
         У цілому ресурс вміщує на сьогодні близько 600 посилань. Кожного кварталу бібліотеки-учасниці проекту переглядають закріплені за ними теми: вилучають електронні ресурси, які припинили своє існування, редагують посилання, які змінили свої адреси та доповнюють розділи новими матеріалами. Ознайомитись з ресурсами можна на сайті НБУ для дітей за адресами:

         http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=5646
         http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=5715
         Сподіваємося, що поради допоможуть нашим користувачам комфортніше подорожувати у безмежному світі глобальної мережі.
         Інформатизація дитячих бібліотек має певну специфіку та чітко окреслене коло користувачів, вивчення запитів яких зумовило позитивну динаміку та новаторські підходи до розробки спектру інформаційних послуг та продуктів. Бібліотечні Інтернет-ресурси стали найперспективнішим засобом гуртування навколо дитячого читання, книговидання для дітей, забезпечення ефективного діалогу між письменником, ілюстратором, видавцем, критиком і читачем.
         У 2010 р. почав діяти електронний портал “Краща Література Юним Читачам” (“КЛЮЧ”) (http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=5516), засновником якого стала НБУ для дітей. Це рекомендаційно-критичний дискусійний ресурс з питань дитячої книги як унікального соціокультурного явища. Портал містить вісім розділів: “Книжкові новинки” (новинки книговидання для дітей в Україні), “Забуті книжки” (цікаві, але призабуті твори українських авторів), “Знакові книжки” (видання, що стали визначальними для української книжки для дітей та культури загалом), “Слово письменникові” (роздуми дитячих письменників про специфіку та сучасний стан літератури для дітей), “Під ключ” (книжки, не варті уваги або й небезпечні для дітей), “Наукові дослідження” та “З погляду викладача” (добірки наукових публікацій з історії та теорії літератури для дітей). В інтерактивному режимі активно діє “Дискусійний клуб”, де можна обговорити проблеми і здобутки вітчизняного книговидання для дітей, прокоментувати опубліковані матеріали, висловити свою думку щодо представлених книжок, внести пропозиції щодо розвитку проекту. Матеріали КЛЮЧа розраховані як на дітей, так і на дорослих. Даний ресурс заслужено став ефективним інструментом створення і поширення інформації про дитячу книгу.
         Дитяча бібліотека повинна забезпечувати своїм користувачам можливість використання сучасних інформаційних технологій, доступ до інформаційних мереж, розширення сфери послуг у режимах локального та віддаленого доступу. Бібліотеки повинні не просто подавати інформацію, а використовувати Мережу як засіб комунікації і співробітництва. Інтернет потрібен бібліотекам, оскільки він цікавий і потрібний нашим читачам.
         Простим та зручним інструментом комунікації стали блоги, які сьогодні виступають активною креативною формою оперативного інформування та спілкування з віддаленими користувачами. До їхнього створення приєдналися і дитячі бібліотеки України, в яких вже діють 15 блогів. З них: чотири в НБУ для дітей, чотири в обласних бібліотеках для дітей, сім – у районних та міських дитячих бібліотеках. Доречно зазначити, що блоги саме дитячих бібліотек у 2011 р. стали переможцями першого національного конкурсу “Зірки бібліотечної блогосфери”. У номінації “Найкращий колективний блог про бібліотеки” нагороду отримав блог “НБУшка” Національної бібліотеки України для дітей, а у номінації “Найкращий блог бібліотеки” було нагороджено ресурс “Библиотека города N” Центральної міської бібліотеки для дітей м. Миколаєва.
         Фахівцями НБУ для дітей у 2011 р. було засновано чотири блоги: “НБУшка”, “Маленький читайлик”, “Психолог у бібліотеці”та “Бісеринка”.
         Неофіційний сайт бібліотеки “НБУшка” (http://nbukids.wordpress.com/) було створено з метою позиціонування її діяльності, популяризації дитячого читання, забезпечення інтерактивного спілкування з користувачами, розміщення власних ресурсів та матеріалів, навігації у пошуку інформації, сприяння підвищенню інформаційної культури дітей.
         На блозі публікуються матеріали, що висвітлюють анонси цікавих культурних подій для дітей, які відбуваються у світі (“Калейдоскоп подій”); новини з життя бібліотеки (“Вітрина-НБУ для дітей”); міжнародні й вітчизняні акції, конкурси, фестивалі для дітей та умови їх проведення (“Акції, конкурси, фестивалі”); матеріали про діяльність дитячих позашкільних установ, театрів та музеїв (“Україна – дітям”); питання Інтернет-культури, Інтернет-спілкування (“Безпечна Web-країна”); цікаві факти з різних галузей знань (“ДУмка (Допитливий Умка)”, з життя й творчості дитячих письменників, ілюстраторів, видавців, перекладачів (“Творці дитячої книжки”); розповіді про сучасні науково-пізнавальні та художні книги для підлітків (“Мандрівка в океані книг”). Користуються популярністю серед дитячої аудиторії і матеріли для дозвілля та відпочинку: вікторини, головоломки, ребуси, кросворди (“Якщо зможеш – відгадай”) та вірші, оповідання, малюнки, фотографії, творчі роботи дітей (“Творча майстерня”).
         Блог став і візитною карткою Національного проекту “Україна читає дітям”, де акумулюється весь спектр заходів, що проводять дитячі бібліотеки України. Це захоплюючі відео та фоторепортажі про зустрічі з письменниками, видатними особистостями краю, які розповідають дітям про роль і значення книги та читання в їхньому житті. Активно надсилають матеріали, що розкривають діяльність проекту, бібліотекарі Запорізької, Рівненської, Кіровоградської, Хмельницької областей та м. Києва. З січня 2011 р. у відділі обслуговування дошкільників та учнів 1-4 класів започатковано блог “Маленький читайлик” (http://nbu4kids.wordpress.com/), матеріали якого адресовані 9-10-річним дітям та їхнім батькам. На сторінках блогу юних користувачів інформують про новікниги та періодичні видання (“Читачам XXI століття”, “Сторінками журналів”), творчість дитячих письменників-ювілярів та сучасних молодих авторів (“Книжки-ювіляри”, “Письменники – дітям”, “Письменники-ювіляри”), народні та державні свята (“Сьогодні свято”), історію, географію та природу країн світу (“Мандруй світом”, “Віртуальний зоосвіт”), цікаві факти про навколишній світ (“Допитливим чомучкам”).  Подані публікації допомагають маленьким читачам у самоосвіті  та засвоєнні шкільної програми.
         У сучасній українській блогосфері активно розвиваються і персональні блоги. У НБУ для дітей створено персональний ресурс психолога “Психолог у бібліотеці” (
      http://lesechko.wordpress.com). Його метою є популяризація літератури з психології та виховання підростаючого покоління; допомога батькам у досягненні взаєморозуміння з дітьми; психологічна підтримка підлітків тощо. Блог включає розділи: “Консультація для батьків”, “Консультація для підлітків”, “Навіщо бібліотеці психолог?”, що містять інформацію за наступними категоріями: “Батькам”, “Бібліологія і психологія”, “Книжкова шафа”, “Психолог у бібліотеці”, “Підліткам”, “Тести”, “Фотогалерея”. Наповнення блогу формується на основі проблемних питань, що виникають під час індивідуальних консультацій, бесід з підлітками і батьками та запитань відвідувачів ресурсу. Тому статті дають відповіді, наприклад, на такі запитання: “Як навчитися встановлювати контакт?”, “Правила дружби”, “Що таке кохання?”. Тести, які вміщено на блозі, спрямовано на самопізнання та самореалізацію особистості (“Який ти читач?”, “Чи вмієте ви спілкуватися?”, “Визначення самооцінки”, “Сова чи Акула? А який ти у конфліктній ситуації?”). Підтримкою в складних ситуаціях є і анонімне консультування підлітків, яке допомагає дитині не залишатися один  на один зі своїми проблемами, гідно подолати  життєві негаразди.
         Опубліковано і багато статей для батьків, які дають рекомендації щодо виховання дітей, особливо формування маленького читача (“Чи потрібно читати дитині з пелюшок?”, “З якого віку потрібно навчати дитину читати?”, “Раннее обучение чтению”, “Значення художніх творів у ранньому віці”, “Як виховати маленького читача”тощо).
         Нині особливо актуальною є потреба в активному розвитку творчого, інтелектуального потенціалу особистості. Кожна дитина прагне пізнати світ через  творчість, що є надійним резервом життєвої активності та захопленості. Саме тому у відділі мистецтв НБУ для дітей вже 4 роки плідно працює гурток Бісерні фантазії”, на заняттях якого близько 200 дітей ознайомились з таким чудовим видом мистецтва, як бісероплетіння. Робота з бісером настільки захопила дітей, що у керівника гуртка, виникла ідея створити авторський блог “Бісеринка”, що висвітлює роботу та досягнення гуртківців, залучає дітей до спілкування та обміну новими ідеями в творчості. Блог вміщує наступні матеріали: про діяльність гуртка “Бісерні фантазії”, “Історія бісеру”, анотований список літератури (“Книги про бісер”), опис та схеми виготовлення бісерних виробів у різних техніках і способах бісероплетіння (“Майстер-клас”, “Вишивка”), виставки кращих робіт гуртківців (“Бісерні композиції”, “Дерева з бісеру”, “Квіти з бісеру”, “Фігурки та іграшки”, “Писанка”, “Прикраси”), фотографії занять (“В нашій майстерні”). Головне призначення блогу – розвивати образне та логічне мислення, фантазію та уяву, художній смак і творчі ініціативи дітей, які люблять майструвати.
         Ведення блогів потребує багато часу, але таким чином бібліотека отримує майданчик не лише для спілкування з читачами, а й для залучення їх до бібліотеки, для реклами своїх заходів та інших послуг. У нас є шанс здивувати читачів, змінити їхню уяву про бібліотеку та бібліотекарів, адже багатьом з них так потрібне просте спілкування, яке ми може їм дати. Наші читачі-діти все частіше прагнуть вести діалог через Інтернет, коли можна розкритися, вільно висловлювати свої думки, радитись. Отже, різнобічна діяльність блогерів робить бібліотеку більш сучасною та дружньою, допомагає наблизити її до своїх користувачів, підтримувати інтерактивний зв'язок з ними, розширювати користувацьку аудиторію.
         Сьогодні вже недостатньо просто бути присутніми в Інтернеті і чекати, що користувачі самі знайдуть нас і прийдуть до бібліотеки. За умов глобальної інформатизації, стрімкого розвитку інформаційно-комунікативних технологій в електронному середовищі вагомою складовою документно-інформаційного ресурсу сучасної бібліотеки для дітей стають інтерактивні електронні інформаційні продукти, адресовані дитячій аудиторії. Їх завдання – у доступній ігровій формі навчити дитину працювати з інформацією в електронному форматі, пробуджувати до роздумів, пошуку, творчості, взаємодії. Багатий досвід у підготовці ресурсів як для локального використання, так і представлених в Інтернет, вже мають Центральна міська бібліотека для дітей м. Миколаєва (“Как Ивашка книгу про слонов искал”, “Чудесные приключения в волшебном чулане”), Херсонська ОДБ (“На ювілей до Астрід Ліндгрен!”), Миколаївська ОДБ (“Моя воображалия”), Житомирська ОДБ (“Казкова мандрівка країнами Європи”), Кримська республіканська бібліотека для дітей (“Нескучные уроки Библиознайки”).
         З 2008 р. активно почали створюватись інтерактивні ресурси в НБУ для дітей. Першим кроком стала казково-пізнавальна мандрівка за сюжетом української народної казки Рукавичка” для дітей 7-10 років “Хто в рукавичці живе?” (http://www.chl.kiev.ua/default.aspx?id=4247), яку успішно використовують бібліотеки України.
         На сучасному етапі розвитку суспільства актуальною і важливою є тема туризму, завдяки якому ми маємо змогу більше дізнатись про історію, природу, побут, традиції своєї держави та різних країн світу. З 2007 року триває загальнонаціональна акція “7 чудес України”, мета якої –показати українцям і світу історично значиме, архітектурно витончене, природничо-туристично привабливе, красиве та унікальне обличчя держави, в якій ми живемо.
         Щоб зацікавити юних громадян туризмом, залучити до активного пізнавального відпочинку та з метою виховання дбайливого ставлення школярів до природної спадщини рідного краю, НБУ для дітей в 2009 році підготувала заочний краєзнавчо-туристичний похід для дітей 12-15 років “Сім природних чудес України” (http://www.chl.kiev.ua/7/1.htm). Під час походу діти здійснюють віртуальну екскурсію до найкращих природних пам'яток України.
         Виклад матеріалу іде двома інформаційними блоками. Перший – це представлення природних чудес: біосферного заповідника “Асканія-Нова”, Гранітно-степового Побужжя, Дністровського каньйону, Мармурової печери, Національного природного парку “Подільські Товтри”, озер Світязь та Синевир. Знайомство з кожним з них розпочинається з маршрутної карти, яка через коротку природничо-географічну характеристику місцевості  виводить на блок інформації про відповідний природний об'єкт. Тут представлено матеріали про пам'ятку природи: її історія, знайомство з рідкісними рослинами та тваринами місцевості, бібліо- та вебліографічні списки літератури, вірші тощо.
         Після знайомства з певним природним чудом іде другий інформаційний блок електронного ресурсу – це заочні віртуальні туристичні привали. Кожний з них супроводжується 2 розділами: “Довідкове бюро юного туриста” і “Туристична ігротека”. Перший розділ присвячений різним питанням техніки й тактики туризму: туристичне спорядження, особливості орієнтування, харчування у поході, типи вогнищ, організацію туристичної стоянки, правила безпеки тощо. У другому розділі “Туристична ігротека”на дітей чекають різні туристичні головоломки: кросворди, логічні завдання, тести, вікторини, що розкривають правила туристичного походу, красу рідної природи, або ж спрямовані на закріплення знань про певне природне чудо України.
         У 2010 р. на відзначення 145-річчя всесвітньовідомого англійського письменника Редьярда Кіплінга, було підготовлено біобібліографічну мандрівку “Подорож країною казок Редьярда Кіплінга”. Це електронне ілюстроване інформаційно-пізнавальне видання складається з 5 розділів-зупинок, які супроводжуються аудіо-відео-музичними матеріалами. Перші два розділи віртуальної мандрівки “Співець природи Індії” та “Стежками “Книги джунглів” у доступній для дітей формі знайомлять з життям та творчістю улюбленого дитячого письменника. Третій розділ “Чи добре ти знаєш казки Р. Кіплінга? Перевір себе” – розважально-пізнавальна сторінка, яка включає вікторину, логічні завдання та головоломку за твором “Мауглі”. Останні два – це бібліографічні зупинки, які включають матеріали про творчість літератора, списки його творів різними мовами світу та посилання на сайти глобальної мережі, де розміщені біобібліографічні матеріали, діафільми, мультфільми, тексти казок.
         Отже, огляд електронних ресурсів показує, що в Національній бібліотеці України для дітей накопичено значний досвід зі створення інформаційних продуктів, розробці блогів, впровадження інформаційних технологій у бібліотечну сферу, у тому числі і на засадах корпоративної діяльності. Бібліотека трансформується: зі сховища знань вона перетворюється на інформаційний центр, де дитина, озброєна усіма сучасними інформаційними засобами, безпечно вирушає на пошук знань, зростає і творить.


      • 4
      • 3
      • 2
      • 1
      • 2222
      • АРТ територія111
      • Дошкільнятам2

      БЛОГИ БІБЛІОТЕКИ

      Шановний читачу! Давай разом визначимо рейтинг книг "Весна - 2017". Яка книга, на твою думку, найцікавіша:
      Саллі Грін “Напівзагублений ”
      Джоан Роулінг “Гаррі Поттер и Прокляте дитя”
      Наталія Щерба “Лунастри”
      Саша Кочубей “Сім нескладух говорухи”
      Оксана Радушинська “Коли сонце було стозрячим. Амулет волхва”
      Наталка Малетич “Щоденник Ельфа”
      Ульф Старк “Диваки і зануди”
      Роальд Дал “Відьми”







      Яндекс.Метрика
      © ХОБ для дітей ім. Шевченка. , 2010-2017 г.
         Офіційний сайт
      29001, Україна, м. Хмельницький, вул. Свободи 51.
      www.odb.km.ua            mail@odb.km.ua
      Копіювання інформації можливе тільки за наявності згоди
      адміністратора, а також активного посилання на сайт.
      створення
      сайту
      Студія Спектр