Актуальна тема!
Адвокаційна діяльність бібліотек
На сучасному етапі розвитку суспільства адвокаційна діяльність розглядається як невід’ємна складова роботи будь-якої організації, що турбується про свій статус, організаційну спроможність, стійкість та розвиток. Поняття “адвокація” означає діяльність, що має на меті захист прав і просування інтересів громад чи окремих груп населення.Вона має стати невід’ємною частиною діяльності кожної бібліотеки для дітей.
Сьогодні, як ніколи, книгозбірням необхідно навчитися так презентувати інтереси бібліотек і користувачів перед тими, хто уповноважений приймати рішення, щоб мати можливість на позитивне вирішення проблем щодо розвитку бібліотек і покращення доступу до інформації на загальнодержавному та місцевому рівнях. Сутність адвокації полягає в тому, щоб людям, які приймають рішення, довести: “Те, що ми Вам можемо запропонувати, може дуже допомогти у здійсненні Ваших планів”.
Здійснення успішної адвокації для вашої бібліотеки має починатися з визначення мети та розробки плану адвокаційної кампанії. Існує значний перелік методів та інструментів, за допомогою яких можлива реалізація поставлених завдань. Часто використовуються: листи, петиції, прес-релізи, PR заходи, презентації, телефонні дзвінки, візити, діалоги, дискусії, семінари, круглі столи, пресконференції, інтерв’ю зі ЗМІ, громадські збори та зустрічі.
Адвокаційну кампанію краще націлювати на вирішення стратегічних проблем. Наприклад, на розширення доступу до Інтернету в бібліотеках і запровадження нових бібліотечних послуг для громади, у тому числі – й надання доступу до електронних версій книг та журналів.Втілювати в життя фантастичні ідеї, створювати дієві програми, активно займатися проектною діяльністю. Працювати так, щоб і громада, і влада відчували не просто потребу в бібліотеці, а неможливість самого існування культурного і громадського життя міста чи села без бібліотеки.
Питаннями бібліотечної адвокації опікуються члени Української бібліотечної асоціації. Ними розроблено Програму УБА з адвокасі “Через бібліотеки – до знань”, створено блог з адвокації, де ви можете знайти корисні матеріали.
Пропонуємо вам одну з моделей стратегічного планування адвокаційної кампанії: “10 запитань” (модель Шильца).
П и т а н н я:
1. Політичний клімат. Чи в даних політичних умовах кампанія з адвокації може мати шанси на успіх?
2. Проблема та мета кампанії. В чому полягає проблема? Яка є мета нашої кампанії?
3. Ключові гравці. Хто може допомогти / завадити досягти мети кампанії?
4. Ключове повідомлення. Що необхідно донести до ключових гравців?
5. Вісник/посланець. Хто має донести ключове повідомлення до ключових гравців?
6. Канали/механізми донесення ключового повідомлення. Яким чином ключове повідомлення буде донесене до ключових гравців?
7. Ресурси організації. Які ресурси / переваги має організація для здійснення кампанії?
8. Труднощі/перешкоди. Яких ресурсів нам бракує для успішної реалізації кампанії з адвокації?
9. Послідовність кроків/дій. Якою має бути послідовність наших кроків/дій по реалізації кампанії з адвокації?
10. Оцінка. Як ми переконаємося, що наші зусилля дають потрібні результати?
Головне – вірити в себе, свої сили, мати бажання змінювати щось на краще, тоді саме життя дарує вам безліч можливостей, додасть успіху вашим діям.
|