www.odb.km.ua Відгуки та побажання
Соціологічні дослідження Хмельницька обласна бібліотека для дітей імені Т. Г. Шевченка
Діти Хмельниччини читають! Приєднуйся!   Читати - це круто!   Читати - престижно!   Читай і будь успішним!   Будь в тренді: читай і знай!   Читають батьки - читають діти!   Читай! Формат не має значення!
    Електронний каталогЗведений електронний каталог БХООб’єднана віртуальна довідкаВіртуальна довідкаОнлайн послуги
      Про бібліотеку
      Ресурси бібліотеки
      Сторінка юного краєзнавця
      Проекти та програми
      Героїв пам’ятаєм імена
      Бібліотечному фахівцю
      Конкурси для дітей
      Електронна бібліотека
      Веб-уроки
      Здійснення закупівель
      Онлайн послуги
      Відкриті дані
      Карта сайту
      Аудіокниги


       

      Соціологічні дослідження

        Головна » Бібліотечному фахівцю » Соціологічні дослідження
      Якість обслуговування в бібліотеках: думка читача. Програма та методика регіонального соціологічного дослідження.
      admin
      17 липня 2018 р.

      УДК 027.625
               Я45

        Якість обслуговування у бібліотеках: прогр. та методика соціол. дослідж. / Управління культури, національностей, релігій та туризму Хмельницької облдержадміністрації; обл. бібліотекака для дітей ім. Т.Г. Шевченка; уклад. А.М. Захаренко. –  Хмельницький, 2018 – 6с.

         Метою даного дослідження є вивчення стану і рівня якості обслуговування дітей у бібліотеках та визначення резервів її підвищення.

         Укладач                                        А.М. Захаренко

         Комп’ютерна верстка                  О.Г. Богданова

         Відповідальна за випуск             В.Ю. Черноус

       

       

      Якість обслуговування в бібліотеках: думка читача

      Програма та методика регіонального
      соціологічного дослідження

       

      І. Обґрунтування соціологічного дослідження

        Якість бібліотечного обслуговування – головний критерій оцінки роботи бібліотек, результат, за яким читач визначає доцільність і корисність звернення до їх послуг; це орієнтир на інтереси користувачів, постійне задоволення читацьких потреб відповідно до їх запитів.
         Сьогодні особливо важливо підвищити якість бібліотечного обслуговування дітей, зробити їх перебування в бібліотеці приємним. Тому виникла необхідність визначити фактори, які впливають на якість та резерви її підвищення у бібліотеці.

      2. Мета і завдання дослідження

        Мета соціологічного дослідження – здійснити вивчення стану і рівня якості обслуговування дітей в бібліотеках та визначити резерви її підвищення.
         Завдання дослідження. В ході дослідження передбачається виявити: 
         • 
      рейтинг факторів, які впливають на якість обслуговування читачів; 
         • 
      ступінь задоволення читачів якістю обслуговування в бібліотеці;
         • які послуги повинні надавати бібліотеки для високої якості обслуговування читачів;
         • відповідність книжкового фонду інтересам і запитам читачів.

      3. Учасники та бази дослідження

         3.1. Організатор дослідження: обласна бібліотека для дітей імені Т.Г.Шевченка (розробка програми і методики, організація моніторингу, узагальнення отриманих даних, вироблення рекомендацій).
         3.2. Бази дослідження: обласна, міські, районні, селищні, сільські дитячі бібліотеки, центральні бібліотеки ОТГ та сільські, що обслуговують дітей (анкетування дітей, батьків своєї зони обслуговування).
         Для репрезентативності вибірки в кожній бібліотеці – базі моніторингу передбачається опитати по 10 респондентів-читачів (по 2 користувачі-учні 5, 6, 7, 8, 9 класів) та по 3 респондентів- батьків.

      4. Методи дослідження

         Вирішення поставлених у дослідженні завдань передбачає застосування наступних методів:
         ● анкетне опитування читачів-учнів 5-9 класів (Анкета читача. Додаток № 1).
         ● анкетне опитування батьків (Анкета батьків. Додаток № 2).

      5. Етапи проведення дослідження

         І-й етап – розробка програми і методики дослідження (обласна бібліотека для дітей імені Т.Г.Шевченка) (липень 2018 р.).
         ІІ-й етап – організація проведення дослідження, збирання матеріалів у бібліотеках – базах дослідження (серпень-вересень 2018 р.).
       ІІІ-й етап – обробка та узагальнення отриманих даних, підготовка результатів дослідження, розробка висновків та пропозицій (жовтень-листопад 2018 р.).
         ІV-й етап – підготовка та видання соціологічного бюлетеня за підсумками дослідження (грудень 2018 р.).

      Додаток № 1

      Анкета читача

         Любий друже! Ти маєш можливість взяти участь в моніторингу “Якість обслуговування в бібліотеках: думка читача”, який проводить обласна бібліотека для дітей імені Т.Г.Шевченка. Наша мета – зробити твоє перебування в бібліотеці приємним, з’ясувати твої побажання і реалізувати їх. Звертаємось до тебе з проханням відповісти на поставлені в анкеті запитання (необхідне підкресли або напиши).

         1. 
      Чи задовольняють тебе послуги, які надає бібліотека?

       ● так                  ● ні

         Якщо “ні”, то які ще послуги ти хотів би отримувати в бібліотеці?
         _____________________________________________________
         
         2. Чи влаштовує тебе режим роботи бібліотеки?

                ● так                  ● ні

         Якщо “ні”, щоб ти запропонував змінити
         _________________________________

         3. Чи завжди ти знаходиш у бібліотеці відповідну літературу?

                                     ● так                  ● ні

         Якщо “ні”, то яких книг не вистачає для задоволення твоїх інтересів
         
      _________________________________________________________

         4. Якими онлайн-сервісами дитячих бібліотек ти користуєшся?

                ● отримання інформації про послуги;

                ● перегляд новин;

                ● електронною бібліотекою;

                ● краєзнавчою інформацією;

                ● електронним каталогом;

                ● знайомство з новими книгами;

                ● іншими базами даних.

         5. Оціни, будь ласка, якість обслуговування в бібліотеці:           

              □ висока                  □  середня                  □  низька

        6. Визнач, будь ласка, рейтинг факторів, що впливають на якість бібліотечного обслуговування (познач цифрами від 1 до 10):

                           □ професіоналізм бібліотекаря;

                           □ комунікабельність;

      □ доброзичливість;

      □ ввічливість;

      □ комфортність у бібліотеці;

      □ оперативність виконання запитів;

      □ якісний книжковий фонд;

      □ гарне місце відпочинку;

      □ вільний доступ до Інтернету (Wi-Fi);

                           □ проведення цікавих масових заходів.

         7. Чого, на твою думку, не вистачає в бібліотеці для якісного обслуговування?
         _________________________________________________________________

         8. Вкажи, в якому класі ти навчаєшся:  5, 6, 7, 8, 9

         9. стать:       хлопчик           дівчинка

      Додаток № 2

      Анкета батьків

         Шановні батьки! З метою покращення бібліотечного обслуговування ваших дітей, обласна бібліотека для дітей імені Т.Г.Шевченка проводить регіональне соціологічне дослідження “Якість обслуговування в бібліотеках: думка читача”. Звертаємося до вас з проханням відповісти на поставлені запитання (необхідне підкресліть або напишіть).

         1. Чи завжди привітно, доброзичливо зустрічають вас в бібліотеці?

                            ● так              ● ні               ● не завжди

         2. Чи задовольняють вас послуги, які надає бібліотека дітям?

                            ● так              ● ні

         Якщо “ні”, то які б ще послуги ви хотіли отримати 
         _________________________________________

         3. Книжковий фонд бібліотеки задовольняє читацькі інтереси вашої дитини?

                            ● так               ● ні

         Якщо “ні”, то якої літератури, на вашу думку, не вистачає в бібліотеці 
         __________________________________________________________

        4. Визначте, будь-ласка, рейтинг факторів, що впливають на якість бібліотечного обслуговування (позначте цифрами від 1 до 10).

                           □ професіоналізм бібліотекаря;

      □ комунікабельність;

      □ доброзичливість;

      □ ввічливість;

      □ комфортність у бібліотеці;

      □ оперативність виконання запитів;

      □ якісний книжковий фонд;

      □ гарне місце відпочинку;

      □ вільний доступ до Інтернету (Wi-Fi);

                           □ проведення цікавих масових заходів.

         5. 
      Як би ви оцінили якість обслуговування читачів у бібліотеці? 

                           ● висока             ● середня            ● низька

         6. 
      Ваш вік:  20-35;     36-50;     51 і старше.


      • 4
      • 3
      • 2
      • 1
      • 2222
      • АРТ територія111
      • Дошкільнятам2

      Бібліотека запрошує

      БЛОГИ БІБЛІОТЕКИ

      Шановний читачу! Давай разом визначимо рейтинг книг “Літо - 2022”. Яка книга, на твою думку, найцікавіша:
      Андрій Кокотюха “Клуб боягузів”
      Олександр Зубченко “Перемагаючи долю”
      Марина Макущенко “Темний бік будинку”
      Наталія Матолінець “Варта у Грі”
      Олександр Гаврош “Музей пригод”
      Рейчел Рассел “Щоденник Ніккі”







      © ХОБ для дітей ім. Шевченка. , 2010-2022 г.
         Офіційний сайт
      29001, Україна, м. Хмельницький, вул. Свободи 51.
      www.odb.km.ua            mail@odb.km.ua
      Копіювання інформації можливе тільки за наявності згоди
      адміністратора, а також активного посилання на сайт.
      створення
      сайту
      Студія Спектр