www.odb.km.ua Відгуки та побажання
Методичні матеріали Хмельницька обласна бібліотека для дітей імені Т. Г. Шевченка
Діти Хмельниччини читають! Приєднуйся!   Читати - це круто!   Читати - престижно!   Читай і будь успішним!   Будь в тренді: читай і знай!   Читають батьки - читають діти!   Читай! Формат не має значення!
    Електронний каталогЗведений електронний каталог БХООб’єднана віртуальна довідкаОнлайн послуги
      Про бібліотеку
      Ресурси бібліотеки
      Сторінка юного краєзнавця
      Проекти та програми
      Героїв пам’ятаєм імена
      Бібліотечному фахівцю
      Конкурси для дітей
      Електронна бібліотека
      Веб-уроки
      Здійснення закупівель
      Онлайн послуги
      Відкриті дані
      Карта сайту
      Аудіокниги


      Методичні матеріали

        Головна » Бібліотечному фахівцю » Методичні матеріали
      "Всі діти талановиті". Методичні поради з питань творчого розвитку коритувачів-дітей.

      4 червня 2014 р.


              “Діти повинні жити у світі краси,гри,
      казки, музики, фантазії і творчості”.

      В.Сухомлинський
       
            2013 рік – Рік  дитячої  творчості.  Діти,  які  займаються  творчістю,  оригінальні  у  спілкуванні,  іграх,  малюнках, поробках,  здатні  вносити новизну у все.
          Активними помічниками дитини в пізнанні необмеженого світу духовних цінностей, у розвитку художніх і творчих здібностей, підтримці інтересу до читання є бібліотеки для дітей. Вони відіграють важливу роль у формуванні особистості, сприяють всебічному розвитку обдарованих і творчих дітей.
          Бібліотеки для дітей сьогодні створюють дітям і підліткам комфортні умови для повноцінного інтелектуального спілкування, сприяють поповненню інформаційного багажу, надають творчий простір для проведення їх дозвілля.
           Бібліотека – це те місце, куди діти приходять поспілкуватися, обмінятися думками, почитати, показати свої здібності, проявити свій талант, поділитися цікавими ідеями.
           Важливу роль у підтримці і просуванні читання, як основи інтелектуального, творчого, особистісного розвитку дитини відіграють бібліотечні програми та проекти, наприклад “Творчість + бібліотека = успіх”, “Фабрика ідей від талановитих дітей”, “Радість натхнення”. Вони ставлять за мету популяризацію книги за допомогою масової та індивідуальної роботи, сприяють формуванню творчого потенціалу дітей. До реалізації таких програм потрібно залучати різні громадські організації, органи влади та спонсорів.
           Бібліотекам для дітей варто у своїй роботі звертати увагу на вивчення і задоволення запитів кожного окремого читача, сприяти самоосвіті і творчому розвитку особистості дитини. В цьому допоможуть опитування: “Я – унікальна і неповторна особистість”, “Світ твоїх захоплень”, “Чи вважаєш ти себе талановитим?”.
           Увагу читачів-учнів молодшого та середнього шкільного віку привернуть книжково-ілюстративні  виставки: виставка-реклама “Я – творча дитина”, виставка-знайомство “Від книжки до творчості”, виставка корисних порад “Академія  домашнього умільця”, виставка виробів “Книга творчості навчить”. Виставку-представлення “Мозаїка творчих ідей” можна зробити за розділами: “Власні ручки роблять модні штучки”, “На гачку у креативних речей”, “Гайда зі мною в країну кольорів”, “5 причин зайнятись модним декупажем”. На ній, поряд з рекомендо-ваними книгами, мають експонуватися речі, виготовлені завдяки порадам із цих книг. Головна вимога – все має бути зроблено руками дітей. Жоден читач-старшокласник не залишиться байдужим до творчих робіт, зроблених його однолітками і представлених у бібліотеці на виставках: “Творчий вернісаж”, “Талант, розкривайся!”, “Карнавал яскравих барв”, “Майстерність умілих рук”.
            Оригінальними будуть оформлені в бібліотеці родинні виставки-вернісажі “Місто майстрів”, “Творимо усією родиною”, “Ми малюємо удвох”. Такі виставки зближують, взаємно збагачують і укріплюють сім’ї.
           Як відомо, джерела творчих сил людини формуються в дитинстві, в сім’ї. Тому в бібліотеці важливо зосередити увагу на роботі з батьками. Адже вони можуть якомога ефективніше використовувати дорогоцінні хвилини перебування з дітьми, вчити їх розуміти і творити прекрасне, мислити вільно і творчо. Цьому сприятиме проведення анкетування серед батьків “Чи знаєте Ви інтереси своїх дітей?” (Додаток  № 1).
           Актуальним на сьогоднішній день є проведення в стінах бібліотеки майстер-класів. Саме вони найчастіше бувають вогнищами розвитку талантів. Тут діти із задоволенням засвоять ази орігамі, виготовлення іграшок-саморобок, листівок, сюрпризів, виробів з паперу тощо. Наприклад, відвідувачі музичного майстер-класу зможуть не тільки слухати музику, а й малювати її, визначати колір і ліпити, дізнаватись про інструменти, пограти на них. Якщо ж не виходить малювати, майструвати, грати на сцені, дітям можна просто пофантазувати за допомогою книги.
           Зберуть велику кількість зацікавлених дітей творчі зустрічі з художниками та майстрами декоративно-прикладного  мистецтва рідного краю, під час яких доречною буде презентація  творчих робіт, організація виставок, проведення для дітей майстер-класів. Наприклад, “Витинанки, візерунки – це чудові подарунки”, “Бісерні фантазії”, “Лялькових справ майстер”, “Чарівні камінці”, “Чудернацькі вироби з паперу”, “Малювання без пензлика” тощо. Тут діти отримають певні навики під керівництвом людини, яка знає, вміє і може навчити своєму ремеслу.
            Для наймолодших читачів радимо створити студію “Кольорова ілюстрація” та творчу майстерню “Читаємо, майструємо, граємо”. Тут діти зможуть проявити свою творчу фантазію за допомогою таких заходів як: година поробок “Зроби сам”, конкурс настільних ігор, урок майстерності до святкових днів (Нового року, Дня Валентина, Великодня, Різдва та ін.). Виробами, зробленими власними руками на уроках, можна прикрасити бібліотеку.
           Щоб викликати інтерес до самостійного налаштування дітей на творчість, доцільно використовувати на заняттях твори художньої літератури, аудіо-та відеозаписи, ілюстрації тощо.
           Доречним буде знайомство дітей з цікавими книгами, які сприятимуть розвитку їх творчості, наприклад: Ф.Вотт “365 креативних ідей”, “Плетіння. Креативні ідеї”, М.Бєдіна “Саморобки з природних матеріалів”, Т.Лит-виненко “Цікаві забавки”, К.Курчак, Л.Заєць “Фільц. Валяні фігурки тварин”, Ю.Петренко “Моя перша книжка з малювання”, О.Твердохліб, О.Островська “Подарунки”, книги серії “Хобби клуб” (“Модный декупаж”, “Аппликация из ткани”), М.Кольская “Пэчворк и квилтинг”, И.Агапова, М.Давыдова “100 лучших оригами для детей” та ін. Допоможуть дітям розкрити свої таланти і цікаво розважитись журнали: “Сто талантів”, “Жасмин”, “Карпукі”, “Я – Модница”, “Маруся”, “Just TEEN” та ін.
           Психологи вважають, що задатки творчості притаманні практично будь-якій дитині. Потрібно лише вміти їх розкрити в креативній  діяльності. Бібліотеки для дітей, розвиваючи уяву малюків і школярів, допомагають їм у навчально-творчій діяльності.
          Пріоритетним в цьому напрямку має стати створення в бібліотеці творчих читацьких об’єднань за інтересами, клубів та гуртків. Саме вони допоможуть дитині виявити літературні здібності, збагатитися новими знаннями, навчитися творчо мислити і розвивати уяву. Літературні студії, наприклад: “Творчість зближує серця”, “Юні поети”, “Проба пера”, “Ліра” (література і радість), або “Мої перші рядки” спонукатимуть дітей до творчої активності, стимулюватимуть уяву і фантазію, забезпечать їх інтелектуальний розвиток та бажання писати.
           Природі творчих ігор, пов’язаних з читанням, близька театралізація, що припускає розвиток здатності дитини до перевтілення. Тому ця форма, що виводить книгу на сцену, полюбилася дітям. Багато бібліотек для дітей активно використовують елементи театралізації при проведенні заходів різного рівня. Читачі пробують себе в якості акторів, режисерів, сценаристів, розвивають свої творчі здібності в різних напрямках, головний з яких – вміння прочитати літературний твір, оживляти словесні образи.
          Вибір тем для вистав може бути найрізноманітніший: українські народні та літературні казки, казки, написані на новий лад, художні твори. Виникнення такого творчого об’єднання спонукає до наявності у фондах літератури, що допомагає не тільки розвивати дитячу творчість, а й прищеплювати їм розуміння багатогранності функцій книжок, які є джерелом знань і практичним керівництвом до дії.
           В бібліотечному театрі юні актори можуть представити уривки з будь-яких творів письменника-ювіляра. Так, наприклад до 105-річчя від дня народження М.Носова (23.11.2013 р.) можна провести акцію “2013 секунд веселого читання творів М.Носова”. Це відмінна можливість для дітей проявити фантазію і творчі здібності. Запропонуйте користувачам молодшого шкільного віку в цей день взяти участь у читанні книг М.Носова, виконанні ігрових завдань, розфарбовуванні картинок із зображенням героїв, в обговоренні прочитаного, перегляді мультфільмів, малюванні портретів улюблених героїв, розігруванні сценок з творів. Всі бажаючі також можуть розмістити свої відгуки і малюнки на стенді “Будинок книги” .
           Діти середнього та старшого шкільного віку можуть долучитись до написання сценарію до буктрейлера (короткий відеоролик за мотивами улюбленої книги). Основна його мета – розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати. Діти мають придумати сюжет і текст, відібрати ілюстрації з книги, зняти своє відео із музичним супроводом.
            Цікавою також буде експозиція “Закладка для улюбленої книжки М.Носова”. До її виготовлення залучаються діти різного віку. Пропонується використовувати різноманітний матеріал та техніку, власний сюжет. З радістю діти відвідають книжковий бульвар “Бібліотека 3D: дім, діти, дозвілля”, де вони зможуть зустрітись з літературними героями книг-ювілярів і весело та пізнавально провести свій час.
           Щодо театралізованих вистав, то участь у них дозволяє читачам опинитися ніби всередині історій, які вони прочитали та  пережили у реальному житті. Звичайно, кожна вистава – це велика подія для бібліотеки. Адже їй передує ознайомлення з текстом, розподіл ролей, репетиції, пошиття костюмів. Дітей захоплює цей творчий процес і вони з величезним задоволенням виступають перед своїми ровесниками та гостями бібліотечних свят, долучаються до участі у різноманітних творчих конкурсах, атракціонах, літературних балаганах, хобі-шоу, зіркових годинах тощо. Для самих же дітей можна провести свято “Ми – талановиті” (Додаток №2).
          Особливе місце в літературному розвитку читачів займає казка. Її інсценують, ілюструють, переказують по своєму, переносячи літературних героїв у несподівані запропоновані обставини, нарешті казку складають самостійно. В якості підготовчих вправ до самостійного створення казок, можуть бути використані такі популярні у читачів молодшого шкільного віку форми творчої діяльності, як домислювання долі літературного героя, створення казки за допомогою чарівної карти, зміна часу й місця дії казкової історії (наприклад, дія казок Ш.Перро переноситься в наш час).
            Пропонуємо створити  міні-проект  “Кошик казок”, який передбачає проведення літературних ігор по казках, конкурсів малюнків, підготовку дітьми виробів, а також творчої гри “Новий кінець старої казки”, яка є постійною формою роботи в рамках цього міні-проекту. Змінюються лише назви творів  та її учасники. Діти прослуховують запропонований бібліотекарем твір, а потім самостійно продовжують його або змінюють, пишуть оголошення від  імені  персонажів, складають рецепти приготування  їжі  (наприклад,  страва, яка примирить Лисичку та Журавля).
           На думку В.Сухомлинського, кожна дитина є художником, а отже популяризація творчості художників-ілюстраторів серед читачів стимулює власну дитячу творчість. Зокрема, для дітей доцільно влаштувати конкурс “Малюю улюблену казку”. Захопить юних читачів гра “Допоможи художнику”, під час якої бібліотекар зачитує дітям уривок з твору, показує фрагмент ілюстрації і пропонує їм домалювати, а згодом порівнює дитячі роботи з малюнком художника. Завершується гра вернісажем творчих робіт “Казка на кінчику пензля”.
           Дозвіллєва діяльність читачів-дітей забезпечує гармонійний розвиток та сприяє їх ініціативності. І тут можливості бібліотеки безмежні. Радимо організувати релаксаційну зону, де для користування дітей будуть представлені набори для творчості, розмальовки, ігри, націлені на розвиток талантів. Особливу увагу варто приділити сюжетно-рольовим іграм. Вони ставлять читача в проблемну ситуацію, вимагають пошуку, нестандартного мислення. Через постановку питань типу: “Що станеться, якщо змінити…?”, “Придумайте інший варіант” діти зможуть побувати в світі умовностей, спробують діяти від імені іншої особи, розвинуть свою фантазію. Цьому сприятиме проведення для читачів творчих розваг “Грати. Творити. Малювати” (Додаток №3).
            Для читачів, творчі інтереси яких направлені на колекціонування, доцільно організувати в бібліотеках виставки пов’язані з різними формами колекціонування марок, листівок, книг. Для тих, хто захоплюється фотографією, організуйте роботу фотошколи чи гуртка, запросіть на заняття з дітьми  спеціаліста, який їх навчать працювати у програмі  AdobePhotoshop, робити художнє оформлення фотографії, цифрову обробку фотографії тощо.
            Відомо, що для дітей найкраща пора для творчості  – літо. Тому в цей період у бібліотеці рекомендуємо приділяти увагу різноманітним творчим заходам. Можна організувати літню дворову площадку “Територія творчості”, де бібліотекарі та діти матимуть змогу проводити майстер-класи, а всі бажаючі візьмуть участь у конкурсах плакатів та малюнків. Також викличе захоплення у дітей розташування творчого намету на площадці. Адже вони зможуть тут презентувати свої творчі роботи, провести майстер-клас, поспілкуватись і зацікавити охочих.
            Доцільним буде запровадження в своїй роботі Дня бібліотворчості “Читаємо, малюємо, співаємо, танцюємо”. Пропонуємо розташувати в бібліотеці творчі майданчики, на яких кожен з читачів може знайти собі заняття до смаку: читці – декламувати вірші, художники – малювати, співаки – взяти участь у конкурсі “Караоке”, а на танцювальному майданчику діти покажуть свою вправність у танцях.
            Інформаційні технології сьогодні стали невід’ємною частиною життя кожної дитини. Тому у бібліотекарів виникає необхідність створити умови для самореалізації дітей у їх творчій діяльності за допомогою комп’ютерної техніки, навчити їх реалізовувати свої здібності шляхом створення власних презентацій,  проектів.
            Сприятиме цьому організація творчого мосту з читачами інших бібліотек, під час якого діти зможуть поспілкуватись із ровесниками у Skype про спільні інтереси, отримати відгуки про свою творчість, обмінятись творчим досвідом та секретами, подружитись. З радістю відгукнуться діти на ідею спільного створення віртуальної художньої галереї (малюнки читачів) та рубрики “Творчість читачів” (коротка розповідь про захоплення, написана самим читачем та його роботи), які будуть розміщуватись на сайті бібліотеки.
            Використовуючи всі наявні ресурси, бібліотека створить дітям найоптимальніші умови для всебічного творчого розвитку.
           В.Сухомлинський писав: “Дитина за своєю природою – допитливий дослідник, відкривач світу. Так нехай перед ним відкривається чудовий світ в живих фарбах, яскравих і трепетних звуках, у казці і грі, у власній творчості, у прагненні робити добро людям. Через казку, фантазію, гру, через неповторну дитячу творчість – вірна дорога”.

      Додаток №1
        Анкета для батьків “Чи знаєте Ви інтереси своїх дітей?”

           Шановні батьки! Просимо Вас взяти участь в анкетуванні, яке допоможе дізнатися як Ви знаєте інтереси власних дітей.
      1. Як Ви ставитесь до такої думки, що “В основі розвитку інтелекту та творчих здібностей лежить інтерес”?
      2. Чи вважаєте Ви, що формуванням захоплень у дитини, головним чином, має займатись школа, бібліотека?
      3. Вам відома сфера інтересів власної дитини?
      4. Чи підтримуєте Ви її захоплення?
      5. Як Ви стимулюєте формування інтересів Вашої дитини?
      6. Цікавиться Ваша дитина тим, що захоплює Вас? Наведіть приклад.
      7. До яких інтересів, захоплень Ви хотіли б залучити Вашу дитину? Чому?
      8. На Вашу думку, які заходи у бібліотеці зацікавили б дитину?
        Додаток №2

       

      Свято “Ми – талановиті”
            Ведуча:  Людині треба не багато:
                             Натхнення, віри, доброти,
                             Талант свій, як зерно, плекати,
                             Ним людям радість принести.
           Бібліотекар: Кожна дитина чимось захоплюється і любить поділитися цим з іншими. Серед нас є актори і музиканти, співаки і танцюристи, художники і майстри-фантазери.
           Ведуча:   Танцюристом гарним стати –
                             Треба стільки правил знати:
                             Повернися, усміхнися,
                             Навкруг партнера покрутися,
                             Низько на “біс” поклонися.
                             (Читачі виконують танець.)

            Ведуча: Чогось шматочок на долоні у вас дрімає і чим він стане, ніхто не знає. Чи квіткою, що радує всіх нині? Чи пташкою у гіллі на калині, метеликом яскравим і легким? Чи деревом, чи зайчиком швидким? Ви потрудіться добре всі, будь ласка, настане диво – оживе прекрасна казка.
            Бібліотекар: І дійсно, в умілих руках наших дітей звичайні кольорові олівці чи фарби перетворюють чистий аркуш паперу на чудовий малюнок, аркуші кольорового паперу чи картону на дивовижні аплікації, кусочки тканини на м’які іграшки. Навіть звичайна газета чи списаний зошит стає посудом із пап’є-маше.
            (Демонструється виставка аплікацій, малюнків, м’яких іграшок та виробів із пап’є-маше, виготовлених руками дітей).
            1 Читач:  Як зустрілись до і ре,
                             Кожна ротика дере.
                             Тут прийшла маленька мі:
                             – Чом співаєте самі?
                             Ось співають фа, соль, ля, сі,
                             Заспіваймо разом всі.
                             (Звучить пісня у виконанні дітей).
            2 Читач:  Хтось з нас любить малювати,
                             Хтось уміло майструвати,
                             Серед нас є ще й поети,
                             Хочуть вірші прочитати.
                             (Діти читають власні вірші).
            1 Читач:  Багато є музичних інструментів,
                             У кожного душа живе своя.
                             Її потрібно розбудити,
                             Щоб музика звучала і жила.
                             (Діти грають на музичних інструментах).
            2 Читач:   Приваблює усіх театр,
                             Театральна сцена.
                             Свято, світло рампи, грим,
                             Костюми і велика сцена.
                             (Діти, які займаються у бібліотечному ляльковому театрі, показують виставу).
            Ведуча:   Ми талантами своїми похвалились,
                              Думаю, що ви повеселились,
                              Час нам наше шоу завершати,
                              Залишилось лише пісню заспівати.
                              (Виступ дітей).
            Бібліотекар: До нових творчих зустрічей!

        Додаток №3
        Творчі розваги “Грати. Творити. Малювати”
       
            Під час проведення творчих розваг бібліотекар за допомогою гри та різноманітних завдань знайомить дітей з основними морально-етичними поняттями, наприклад: Щастя, Добро.
           Перша розвага починається з гри “Хто нам дарує щастя”. Бібліотекар роздає дітям різні предмети: морську мушлю, красивий камінець, гілку дерева, квітку, книжку, іграшку тощо. Кожен повинен “поговорити” зі своїм предметом, а потім розповісти, як його предмет може зробити людей щасливими (наприклад: мушля може подарувати людям казку про море, квітка – додати гарного настрою, книжка – розповісти добру казку та ін.)
            Далі дітям бібліотекар пропонує намалювати малюнок під назвою “Здійснення мрії”.
           Діти отримують картки з малюнками різних тварин. Кожен має намалювати найзаповітнішу мрію своєї тваринки та розповісти як вона здійснилася (наприклад: “Понад усе на світі їжак мріє потоваришувати з кактусом”; “Заєць – посадити у лісі город і відкрити лісову їдальню” тощо).
            Настає черга творчого завдання “Щастя і радість”.
           Бібліотекар читає дітям приказки та прислів’я: “Щастя дорожче  за  багатство”, “Справжнє  щастя  завжди  попереду”, “Щасливий той, хто радість пізнає”. Потім ділить дітей на групи і просить їх придумати Правила Щастя, аби всім дітям жилося радісно (наприклад: щоранку під час зустрічі вони мають посміхнутися та сказати одне одному щось приємне; діти  повинні  бути щедрими одне з одним та ін.). Усі Правила Щастя бібліотекар записує і розміщує на стенді поряд з малюнками дітей. 

       Друга гра “Добрий дощик”.
       
           Діти стають у коло. Усі вони – “добрі дощові краплинки”. У середині – “Мама Хмара”. Цій дитині дається чашечка з чарівною водою доброти. Вмикається весела музика, і всі “краплинки” танцюють, кружляючи навколо “Мами Хмари”. Коли мелодія обривається, всі краплинки завмирають, а “Мама Хмара” бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину в колі та запитує “краплинок”, кому вони допомогли. Кожна має відповісти (наприклад: “Я побачила квіточку, зачахлу від спеки, та полила її”; “А я помітила на дорозі брудну машину й помила її”; “Я розвеселила дітей” та ін.).
           Після того, як усі “краплинки” повідомлять про свої добрі справи, “Мама Хмара” повинна повторити все, про що розповіли їй “краплинки”.  

      Творче завдання “Добра справа”.
       
            Бібліотекар читає дітям приказку та прислів’я: “Добре роби, й добре буде”, “Добра справа – що дощ у засуху”. Потім роздає дітям картки з малюнками будь-яких предметів чи явищ навколишнього світу (наприклад: сонце, вода, вітер, земля, дерева, будинок, меблі, посуд, одяг, книга тощо). Кожен має розповісти про доброту того, що зображено на картці, не називаючи його, а діти відгадують, про що розповідали їхні друзі (наприклад: напуває, умиває (вода); вкриває, захищає від негоди, дарує затишок (будинок).
            Діти працюють над малюнком “Дерево Доброти”. На дереві має бути стільки плодів, скільки добрих людей у своєму житті діти згадають.
          Під час третьої гри “Як нам допомагає розум” діти діляться на групи. Кожній із груп дається малюнок з якоїсь відомої казки. Діти мають подумати, як розум може допомогти героям цієї казки у різних ситуаціях, наприклад:
            ● Попелюшка хоче навчити сестер працелюбству;
            ● Троє поросят хочуть потоваришувати з вовком;
            ● Червона Шапочка хоче навчити вовка допомагати лісовим мешканцям;
            ●  Колобок хоче влаштувати хлібне свято для всіх мешканців лісу;
            ● Маша хоче допомогти ведмедям виховувати маленького ведмедика.
       
      Малюнок “Розумні мешканці Землі”.

       
            Діти визначають, яких мешканців нашої планети можна назвати розумними, і чому. Потім вони малюють різних розумних мешканців Землі (наприклад: сонечко, небо, дощик, дерево, гору, квітку тощо). За своїми малюнками діти складають розповіді про якісь розумні вчинки тих, кого вони намалювали (наприклад: “Одного разу сонечко замислилось, як зробити так, аби у північних краях було тепліше. Воно порадилося зі своїми промінчиками і вирішило надіслати у північні краї сонячного листа” і таке інше).  

      Творче завдання “Щастя і радість”.
       
            Бібліотекар читає дітям приказки та прислів’я: “Хто людей питає, той і розум має”, “Не бажай синові багатства, а бажай розуму!”, “Аби розум, а щастя буде”, “Перед розумом і сила поступається”, “Золото без розуму – болото”.
            Діти розділяються на групи. Одна з них придумує, як вчинить розумна людина, а інша – як вчинить нерозумна людина у таких ситуаціях:
            ● Потрібно переправитися через річку, а мосту немає;
            ● Ви дуже голодні, а вдома немає обіду;
            ● Ви недобре почуваєтеся, а вдома нікого немає;
            ● Ви хочете нову іграшку, а у батьків немає грошей.
            Потім проводиться обговорення із дітьми про те, які біди із людьми можуть статися через елементарне незнання.
       
       Використана література:

       


      Вавіліна Н. Комплексний підхід до формування творчої особистості / Н.Вавіліна // Світ дитячих бібліотек. – 2012. – №4-5. – С.26-27.

      Звягина Ю. Воспринимай ребенка как равного: лаборатория совместного творчества / Ю.Звягина // Библиотека. – 2013. – №4. – С.32-34.  

      Лопатіна О.О. 50 уроків про чесноти для занять з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку / О.О.Лопатіна, М.В.Скребцова. – Х.: Основа, 2008. – С.53-56, 185-187, 200-203.

      Скібіна Л. Ляльковий театр у бібліотеці / Л.Скібіна // Світ дитячих бібліотек. – 2012. – №2. – С.17.  

      Тимофеева Л. Книжно-творческий дуэт / Л.Тимофеева // Библиополе. –  2011. – №7. – С.35-38.

      Тимофієва І. Конкурсно-розважальна програма “Зіркова година”: 2, 3 кл. / І.Тимофієва, В.Васильєва // Початкова школа. – 2013. – №6. – С.25-27.  

      Тогобіцька Л.М. Формування, підтримка і розвиток дитячої творчості засобами книги і мистецтва /Л.М.Тогобіцька // Бібліотека для дітей: нове бачення, нові орієнтири та соціальне партнерство: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції директорів обласних бібліотек для дітей 19-23 вересня 2011 року. – Хмельницький, 2011. – С.128-139.

      Фінько Г.М. Свято в початковій школі: методичний посібник / Г.М.Фінько, О.О.Кулик. – Тернопіль: Мальва-ОСО, 2006. – С.82-83.

       

      Матеріал підготувала:               Лифар О.П.

                                                          Пасічник Р.В.


      Календар знаменних дат

      Знаменні події 26 квітня

      1. Сис-Бистрицька, Тамара Андріївна -- 26.04.2009 р. померла Сис-Бистрицька Т.А.
        з дати події минуло 15 років
      2. Орда, Наполеон -- 26.04.1883 р. помер Орда Наполеон
        з дати події минуло 141 років
      3. Шептицький, Вадим Петрович -- 26.04.1931 р. народився Шептицький В.П.
        До ювілею 7 років (інтервал 5 років), з дати події минуло 93 років
      4. Отроковський, Володимир Михайлович -- 26.04.1918 р. помер Отроковський В.М.
        з дати події минуло 106 років
      5. Ярохно, Лідія Іванівна --
        До ювілею 4 років (інтервал 5 років), з дати події минуло 71 років
      • 4
      • 3
      • 2
      • 1
      • 2222
      • АРТ територія111
      • Дошкільнятам2

      Бібліотека запрошує

      БЛОГИ БІБЛІОТЕКИ

      Шановний читачу! Якій літературі ти надаєш перевагу:
      Історичній
      Пригодницькій
      Детективній
      Містичній
      Фентезі
      Мотиваційній







      © ХОБ для дітей ім. Шевченка. , 2010-2024 г.
          Офіційний сайт
      29001, Україна, м. Хмельницький, вул. Свободи 51.
      www.odb.km.ua             mail@odb.km.ua
      Копіювання інформації можливе тільки за наявності згоди
      адміністратора, а також активного посилання на сайт.
      створення
      сайту
      Студія Спектр